Det här med mat!

Gabriella äter exakt 6 måltider per dag. Sen har hon 1 smakportion av gröt vilket innebär endast några små skedar. Så totalt dricker hon 960 ml ersättning per dag. Enligt ersättningsförpackningen ska hon äta 700-1200 ml per dygn. Så övermatar henne gör jag inte. Ändå ser hon snart ut som en liten Michelin gubbe ;-). Hon har fått sin mammas förbränning!=0! Jag är inte orolig för Pontus var lika dan men han har glatt sprungit av sig sina ringar ;-). Men jag blev tvungen att göra en uträkning för att vara extra säker på att jag inte trycker i henne för mycket. Såg på nanny programmet och där sa hon att om man övermatar ett spädbarn kan dom bli lättirriterade och griniga. Och det vill vi inte ;-).

Pontus fick glatt i sig mat och smörgås igår. Han är tillbaka igen. Imorse när. Jag gick upp och skulle ta morgonkaffet så stog han i köket och stirrade!! Så sa han med sur röst: mamma gå och ta på dig kläder!! Vet inte hur jag ska tolka det?? Men jag fick mig ett gott skratt.
Motivationen är på topp. Jag längtar tills jag ska få börja med lite ny mat och gymet ;-).
Ska dra ut barnen idag efter att dom spenderat hela helgen inne!
Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0