recept

Igår hade jag en sån dag som ALLA föräldrar ibland får med sina barn. En dag i ren panik! Pontan bara gnällde och lyssnade inte för fem öre och Gabriella bara skreck... En dag i frustration....
Skönt att båda barnen vaknade på bättre hummör idag :).

Idag ska jag göra nåt jag aldrig gjort förut! Dela med mig av något så enkelt och gott recept som:
pasta gorgonzola och fläskfilé.

1 fläskfilé ca 500 gram
1 paprika, färg väljer du själv efter smak.
150 gram gorgonzola
5 dl grädde
ca 300 gram pasta
salt
peppar

börja med att skära upp paprika köttet och gorgonzolan i mindre bitar:

Stek köttet och lägga i kryddorna! När köttet har fått färg läger du i paprikan ett par minuter så den får lite färg, sen lägger du i grädden och sist men inte minst gorgonzolan. Låt det stå och koka i några minuter så att osten löses upp och det blir en krämig sås. glöm inte att koka pastan så den tajmar in såsen. Jag fuskade med lite såskulör då jag tycker maten ser godare ut med lite färg i.

Blanda sedan ihop pastan och såsen och WOLLA:

En snabb, enkel, fet och fruktansvärt god pasta!
Man kan även slänga i champinjoner, lök, bacon m.m. låt fantasin flöda!
Vill man ha den lyxiare varianten tar man oxfilé iställer för fläskfilé.

Nu vet du vad du får till middag älskling ;).

Kram Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0