Bonden.

Idag var jag och Pontus till bonden och köpte kött. När vi kommer in i gårdsbutiken tar Pontus ut nappen och ger den till mig. Vad bra tänkte jag. När det blev våran tur lägger Pontus fram såsen som vi ska ha och jag börjar beställa. Hon avbryter mig och säger: Först ska vi göra affärer till Pontus? Jag blir frågande? Hon går bort mot korv disken och tar fram en färsk korv och ger till Pontus. Då slår det mig. Alla barnen får ju korv när man kommer dit. Detta kom Pontus ihåg sen sist vi var där. *asg* Snacka om mer försäljning ;)

Här är Pontus i kaningården. Och på andra sidan hade dom fått en gris.


Så på dagens meny:
Färsk potatis, bondens färska och marinerade kött, en god beasås, grillad sparris och en rejäl sallad. Kan inte bli så mycket bättre!

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0