2 st stygn.

Idag blev min mammaroll testad! Hade möte hela morgonen fram till 11.00. När jag kommer ut ser jag att gubben precis ringt så jag ringer upp. Det visar sig att Pontus slagit sig på dagis och behöver antagligen sys. Jag kastar mig i bilen och hämtar sonen som ligger på golvet och sover då alla andra äter. Fröknarna hade gjort en piknik påse till oss att ta med. Snällt.
När vi kommer in så får vi givetvis vänta i 1 timme och 10 minuter innan vi ens får träffa läkaren. Hon konstaterar på en gång att detta måste sys. Med mig in i rummet har jag då Pontus som är super trött och allmänt gnällig. Så fort doktorn ens kollar på honom så skriker han. Jag tvingas lägga honom på sängen och hålla fast huvudet medans en annan höll armarna och läkaren gav bedövning och sedan började sy. Jag har svårt för att se blod och hamnar oftast i en dimmig värld. Jag hör hur Pontus ropar mamma, mamma, mamma hela tiden och jag kollar han i ögonen och säger jag är här, men vad ont i mitt hjärta det gjorde. Se han ligga där alldeles förtvivlad och jag kan inte lyfta upp och trösta han utan tvingas hålla fast han. Det känndes :(.
Han fick lite glass medans vi väntade på doktorn så hummöret skulle hållas uppe.

I väntrummet.

Här har vi den trötta lilla Pontusen påväg hem :)

Totalt blev det 2 stygn.

Nu ska jag och Pontus sätta oss i badkaret och försöka få bort blodet som vi fått på oss.

Kram Cissi

Kommentarer
Postat av: Botti

Men stackars P! Och stackars dej med! Vet hur jobbigt det är när man måste hålla fast de små för deras eget bästa! Hoppas ni hämtat er båda två!



Kram!



/B

2011-05-20 @ 22:00:57
URL: http://www.bottimedmera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0