Hård bantning!

Nä nu får det vara nog. ställde mig vågen i morse och trodde jag skulle trilla av. Julmaten är livsfarlig! Nu blir det knäckebröd och vatten ett par månader fram! På jobbet går någon form av viktväktarsyndrom. Grejen är ju den att jag varken har intresse eller ork för att bry mig om points? Jag tycker dom som klarar av det gör ett kanon jobb men det funkar inte för mig. Tror jag skulle behöva en trännare som kommer hem och hämtar mig och drar mig till gymmet. Skulle behöva kodat larm på alla skåpen så jag inte kan ta den där goda lilla kvällskakan.

Skönt att julen och nyårsafton är över. All denna stress. Nu börjar man landa igen. Ska man bara få tummen ur röven och plocka ner allt julpynt. Jag får ta Pontus till hjälp. Jag tror att jag har världens hjälpsammaste son. Han målar om mina köksskåp, hjälper alltid till med både maten och tömma ur och in diskmaskinen, han dammsuger, han plockar in och ur i tvättmaskinen och gör sitt bästa när han ska hänga upp. Undrar hur länge han kommer tycka att det är roligt? Man kan ju alltid hoppas på tills han flyttar hemmifrån ;).

På fredag ska Pontus vara med sin farmor här hemma hos oss. Jag jobbar. skönt när han kan vara hemma och vila upp sig lite. Han har strejkat varje morgon nu. Han bara skriker när jag lämnar honom. Men det beror nog på att det varit olika dagisfröknar nu och att han inte är på sin vanliga avdelning. Dom har tryckt ihop barnen dessa dagarna.

Pontus har somnat och jag ska lägga mig och slappa framför tv:n!

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0