Förebilden

Bella bus har ju varit sjuk. Vet inte om det syns på kortet? ;-)

Ögona är röda och näsan rinner. Stakarn. Ser inte alls pigg ut. Men idag är det dock mycket bättre. Vi stannade hemma igår så jag satt och kollade på foton. Barnen är superlika över ögonen och näsan.

Gabriellas har klarblåa ögon men dom hinner ju förändras en del.

Pontans ögon börjar bli lite grönaktiga


Kollade på Malou efter tio igår: Handlade om föräldrar som "stöttar" sina barn i deras fritidsaktiviteter. Spänande. Finns människor som är imot sånt? Så länge man inte pressar sina barn tycker jag inte det är någon fara.

Min mamma var ju super engaskerad i min idrott. Men hade hon inte varit det hade jag nog tröttnat flera år tidigare! Var både fotboll, bandy och pingis ett tag. Hon var tom. trännare ett tag. När man ser tillbaka förstår man att mamma var trött imellanåt. 3 barn som alla höll på med sport. Köra fram och tillbaka. Sen var det matcher. Men varenda dag gick hon upp och gjorde frukost, såg till att vi kom iväg till skolan, jobbade, lagade middag och iväg på träningarna. Och jag tror aldrig jag hörde henne gnälla!

Du är en förebild mamma! Och det är väl det en mamma ska vara :-)

Jag kommer absolut stötta mina barn i det dom vill göra. Behöver ju inte vara någon idrott häller, kan ju vara teater, musik m.m. Bara dom inte sitter hemma och latar sig!

Idag ska vi stanna hemma med. Gabriella behöver en till dag hemma ;). Blåser storm ute så jag går med ficklampan i fickan och väntar på att strömmen ska gå. Vi har ju haft disco hela morgonen.

Kram Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0