Hallå där kött och blåbär!

Jag har ju tidigare berättat om att ammningen börja ge upp. Så jag både ammar och ger ersättning. Nu har Bella börjat få en orytm i maten och jag tog upp det med min BVC sköterska. Jag undrarade om jag kunde övermata henne, för hon bara äter tills hon somnar. Hon äter ofta nu jämfört med förr m.m. Till svar får jag:
Bröst mjölken tar inte bara slut!, Ju mer du ammar desto mer mjölk kommer det. Nej hon följer sin kurva så övermatat henne har du inte gjort. Barn kan byta möster med matvanorna.
Vad ska jag göra då frågade jag henne? Jag ammar ju henne tills brösten är alldeles slappa (ursäkta uttrycket)? Svar: Fortsätt amma. Du har skämt bort henne med flaskan, så hon slår och river och sparkar när det inte går så fort med ammningen!

Jag var ledsen när jag gick där ifrån... Men Gabriella är nu 3 månader, väger: 6680 gram och är 61,5 cm lång. Jag vet att man inte ska jämföra barn men när man har 2 är det svårt att låta bli ;).  Hon och Pontan är precis lika :).

Idag väntar vi på att Brosan ska höra av sig. Han och hans jänta åkte in till BB igår. Var tydligen lungt på natten så vi hoppas det drar igång under dagen :).

I helgen ska vi för första gången ha barnvakt åt våra vildingar... Ska nog gå bra. Farmor jobbar ju på dagis så barn tar hon hand om varje dag ;).

Pontan spilde ut alla sina smågodisar. Då tog han fram dammsugan och började städa ;). Han är för söt våran son

Idag ska jag och handla inför dopet.

Kram Cissi

Kommentarer
Postat av: Tredessa

Kul att du hittade till min blogg och tack för din kommentar!

Jag är jättenöjd över resultatet nu när den äntligen är färdig.



Otroligt söta barn ni har!

Och ni har ju en riktig hejjare på att dammsuga minsann :)

2011-12-01 @ 14:53:19
URL: http://tredessa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0