Mys hos mamma.

Idag var jag och familjen på besök hos mamma och pappa. Vi fick oss ett ryck. Det roliga va när vi satte oss i bilen och ska åka ut från våran tomt så kommer en annan bil med husvagn i full fart upp för backen. Så vi fick backa tillbaka in igen. Den andra bilen blev tvungen att stanna mitt i backen och backa ner igen med husvagnen. Bara det att dom hade inga husvagns backspeglar så dom kör rakt ner i diket och kommer inte upp. Det var tur att vi inte skulle till förlossningen för då hade vi suttit fast hahaha. Det löste sig iaf. Grannen ovanför oss har 2 stycken bilar varav 1 är fyrhjulsdriven och kunde frakta upp dom.

När vi kommer fram till mamma och pappa så har hon tigerkaka i ugnen, hon håller på att grädda våffler och hon har redan bakat bröd som fortfarande är varmt. Så det blev en rejäl lunch/fika. Vi hade tagit med oss stövlar, så jag, gubben och Pontus begav oss ut i skogen och plockade kantareller. Hittade den största jag någonsin fått.
Sötnosen har mammas stövlar på sig :)



När vi kom tillbaka igen hade mamma äppelkaka i ugnen och höll på att steka hamburgaren med pommes till oss. Jag plockade med mig en påse med äpplen från tomten. Vi får så otroligt mycket.

Sen kom Brosan och hans tjej. Nannan (hunden) var helt slut efter att pontan varit efter henne hela dagen hehe.
Nu ska vi spela bingolotto och söndagsmysa. Imon väntar arbete igen ;).

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0