Gubben som gjorde min dag!

Idag var det dax för arbetet igen. Jag gör mig iordning och klär på pontus och så bär det av till dagis. Efter jag lämnat han stannar jag på macken för att tanka. Jag kliver ur bilen och där står en äldre man.
-Hej säger han
-Jag hejar tillbaka
Han tar sitt kvitto och påväg tillbaka till bilen så vänder han sig och och säger
-Ha en trevlig dag
-jag svarar tack det samma.

Shit vad glad man blir. Helt oväntat. Han gjorde att jag gick med ett leende idag.

Såna gubbar borde alla stöta på varje morgon. Tänk vad glada alla skulle vara då.

Var och besiktade min bil idag. Man är alltid lika nervös. Men det gick bra. Han visade mig lite knep faktist. Bra att kunna. Jag måste dock komma tillbaka inom 1 månad. Handbromsen var inte helt ok.

Jag var på banken idag efter jobbet. Och döm av min förvåning så får jag se en gammal vän.
Av alla ställen så ses man där. Pontus hade fått tag på min internet dosa så den var blockad.

När jag och Pontus kommer hem får jag som vanligt slänga i han lite mat. Sen står han i hallen helt hysteriskt och skriker. Jag vet inte vad han vill? Efter ca 5 minuters skrik förstår jag att han vill ha fram vagnen som står under trappan. Jag kör fram den och han står och pekar. Så jag lyfter i han och parkerar han framför tv:n. Efter 10 min ligger han och sover. Haha vilka idéer han har.

Nu är det familjemys.

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0