Pontus.

Idag har inte pontus varit rolig att vara med! Bus är det enda han sysslar med nu! Gubben är iväg på svennsexa så jag är själv idag. Det hela börjar när jag pratar med min syster i telefonen. Då ser jag Pontus med gurkmajonäsen som han tagit ur kylskåpet och står och häller på katten. Jag kan ju inte riktigt hålla mig så jag skrattar lite men försöker att hålla mig. Så säger jag till han att så får man inte göra. Det går ca 10 minuter och jag går in i badrummet för att sminka mig. Dörren står öppen och jag märker att det är för tyst! Så jag grabbar tag i kameran och får se detta.

Då har han redan fyllt hela golvet och börjar med stolarna.
Det blev till att städa golvet IGEN samt att ta stolen. Det går ca 1 timma och allt verkar lungt. Han springer runt och leket. Jag ska plocka fram lite kläder till han och går in i tvättstugan för att hämta ett par sockar.
Och vad får jag syn på?
Då har Pontus dragit ur luckan med skölj och tvättmedel och fyllt hela golvet! Så det var bara till att städa IGEN.

Jag får på Pontus kläderna och vi sätter oss i bilen. Jag slänger in barnvagnen ifall han somnar i bilen. Han somnade i bilen som förväntat och sov hela tiden i affären. Äntligen lite tur med mig.

Igår kväll stog han i sängen och sparkade med benet och sa: passa dig? Jag blev alldeles förvånad? Varken jag eller Gubben har sagt passa dig någon gång? Vi säger aja Pontus, eller så får man inte göra.
Men han stog och sa detta och sparkades med benet flera gånger. Var får barn allt ifrån?

Nu ligger han fortfarande och sover iaf så jag ska passa på att göra lite lunch till oss.

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0