Busunge!

som småbarns förälder blir man testad med allt. Speciellt stubinen. Pontus började gårdagen med en ostmacka. Jag sitter mitt i mot. Han tar upp osten och kastar den rakt i ansiktet på mig. Jag försökte verkligen hålla mig, men utbratt i skratt. Jag går ut och röker och kommer in igen. Då står han på sin leksaksbil och fått tag på en ljuslyckta som innehåller stenar. Han har kastat ut varenda liten sten över hela golvet. Så det var bara till att ta fram dammsugan! Det går några timmar och jag går ut och röker igen. Tycker att det verkar lite tyst där inne så jag släcker den fort och öppnar dörren. Då har han flyttat sin leksaksbil och denna gången hällt ut all kattmat och vatten som jag precis fyllt på. Så det var bara till att ta fram dammsugaren igen! Det går ytterligare timma och Pontus sitter i vardagsrummet och kollar på barnprogram. Jag går ut i köket för att komma maten som står i ugnen. Jag hör bara värdens smäll och in kommer Pontus gråtandes. Han blöder på knät. Jag tar upp han och tröstar han. Vi går till badrummet för att sätta på ett plåster men Pontus vägrar. Det är bilar på plåster och han ska inte ha det på knät, han ska hålla i det. Pappa tar Pontus och sätter sig i soffan med papper på knät tills det slutat blöda. Vilken dag!

Idag har han varit som en solstråle. Vägrade äta bara. Fick i han en banan och lite välling. Nu sover han så sött :)

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0