hemma för vård av barn.

Igår ringde dom mig ifrån dagis och sa att Pontus var sjuk. Han har ingen feber och näsan rinner? Sen har han bajsat löst? Och han är sur och orkar inte med alla aktviteter!  Ja jag åker och hemtar hem han. Näsan rinner inte och han bajsar senare på dagen hårt!!! Jag har sagt till dom flera gånger att när en tand är påväg blir han lös i magen. Näsan har runnit på han i 2 veckor nu så det är inget nytt. Och han var i full gång här hemma. Inte trött ett dugg!!! Vad är det med dagispersonalen egentligen? Jag har hört av flera kollegor att dagisfröknarna ringer mer än gärna för att få det så lungt som möjligt!

Så vi fck stanna hemma idag med för att dom inte ska ringa så jag får avbryta på jobbet igen. Jag har pratat med barnavårdcentralen som säger samma sak som mig. Om en tand är pågång kan barnen få, rinning i näsan, feber, lös i magen, trötthet. Man tycker personalen borde vara medveten om detta!

Det börjar närma sig Påsk och ikväll när gubben kommer hem ska jag åka och handla lite mat. Skönare att göra det ensam och så får Pontus en heldag inomhus.

Jag ska nog påsk pynta lite här hemma nu.

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0