Föräldrarmötet.

Föräldrarmötet gick bra. Mamma satt barnvakt och hade med sig en stor chokladkanin till Pontus. Tyvärr får han inte äta hela så jag har varit där och nallat *L*.

Idag skulle jag suttit barnvakt åt mina systersbarn. Men hon blev akut magsjuk igår stakarn, så jag och gubben fick en lugn lördag. Imorse körde jag och Pontus in mamma och pappa till stan. Dom skulle på tur mässan. Påvägen dit stannade vi till hons bonden och köpte blandfärs och marinerat kött *mums*. Jag tror inte man kan få bättre kött än vad man får där. allt är ifrån deras egna gård och så färskt allt är. Så det marinerade köttet ska gubben ut och grilla och så ska han grilla potatis i folie. Beanessås och sallad till det. Ååå vad gott. Eventuellt ett glas vin till.

Blandfärsen köpte mamma tills på påsk då vi ska göra hemmagjorda köttbullar. Ska iväg och handla i veckan inför påskmiddagen. Jag hörde att handel planerade att gå i strejk så man får nog vara tidigt ute så man inte missar hela påsk bordet.

Nu kurrar magen dax för mat!

Kram Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0