Kantareller.

Igår var jag och Pontus en sväng förbi på mitt jobb. Var lite rörigt där just nu. Sen åkte vi hem till min mamma och fikade. Blev faktist så att vi stannade på mat med. Vi var ute och plockade blåbär ända tills Pontus ville sova. När han hade somnat i vagnen ställde vi han hos pappa och gick ut i skogen för att hitta kantareller. Jag tror att vi var ute i ca 1 timma och hittade ett halv kilo precis. Vi vägde det. Inte dåligt jobbat. Så nu måste vi gå ut snart igen.
Mamma och Pontus som plockar blåbär.

Pontus kollar i den tomma skålen. Han har redan ätit upp allt.

Pontus som flyttar träd.

Dom första kantarellerna jag hittade iår.

Här har vi vårat halv kilo.


Idag ska vi till Pontus nya dagis. :).
På fredag är det äntligen dax för Lasse Stefanz. På lördag ska gubbens mamma har 50 års fest men jag vet inte hur vi ska göra. Vi har inte löst någon barnvakt än.

Nu ska vi göra oss iordning för att möta denna dagen :)

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0