Brand!

Imorse vaknade Pontus tidigt. Så jag fick gå upp och göra välling till han. Vi ligger och busar och kolla på tv då Pontus hoppar ur sängen och springer iväg en sväng. Han var bara borta några sekunder och kom springandes tillbaka skrattandes. Han hoppar upp i sängen igen och vi fortsätter kolla på tv. Efter ett tag tycker jag att det luktar rök? Jag reser mig upp och ser lågor i köket. Fullt med rök i hela huset. Vi har sovrummet längst bort så därför kommer röken in där sist. Jag ropar till gubben DET BRINNER. Och upp ur sängen flyger han. Vi fick släckt det fort men röken är dock kvar. Det var bara till att vädra ur huser och tvätta om kläderna m.m. Ingenting blev förstört som tur är.
Här har vi spisen efter det att vi fått bort allt.

Både jag och gubben vet att Pontus är å pillar på spisen, men lik förbaskat ska vi lägga saker på den. Det var tur att fritösen inte hade börjat brinna så mycket, annars vet man inte vad som kunnat hänt. Kastrulllocket var det inte mycket kvar av.

Jaja vi kommer nog aldrig mer lämna nåt på spisen nu.

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0