Måndag morron.

Igår var vi hemma hos Pontus farmor på middag. Det var mysigt. Dom lyckats få deras hem så mysigt nu i julstämmningen. Själv så har jag bara lite tomtar utställt på några ställen. Några julgardiner äger jag inte. Och alla mina ljusstakar har Pontus och gubben faktist lyckats välta så dom har gått sönder. Jag har en julstjärna som fungerar i köket nu. Snart är det tid för att klä granen. Jag fick en julduk av mamma så den ligger på köksbordet. Sen har jag hängt upp pepparkakshjärtan i fönstrerna som vi gjorde hos mamma.

Kollade på dansbandskampen i lördags. Jag tycker dom som var i lördags inte var något vidare. Dom bästa är i final och nu får vi vänta på den. Kollade även på idol i fredgas. Attans att Calle inte vann. Men tvån brukar det gå bättre för.

Man gripen för mordförsök

En 25-årig man knivhöggs av en inbrottstjuv i Lindome i tisdags. I ett våldsamt tumult skadades mannen allvarligt och vårdas nu på Sahlgrenska sjukhuset. I helgen greps en misstänkt gärningsman.
En man i 20-årsåldern är nu gripen och anhållen för mordförsöket i Lindome i tisdags.
- Vi kunde identfiera den misstänkte helgen och då knipsade vi honom, säger Björ Blixter vid polisen i Västra Götaland.
Mannen anhölls senare på lördagskvällen, misstänkt för försök till mord, alternativt dråpförsök. Den anhållne är känd av polisen för våldsbrott sedan tidigare.

Läs mer på:http://www.gt.se/nyheter/1.1812783/man-gripen-for-mordforsok

det är så man blir mörkrädd. Hur ser brotten ut när Pontus är 18år? Det blir bara värre och värre.

Idag så tvättar jag och städar lite lätt. Det har ju snöat inatt så vi får se om vi går ut och leker i snön senare.

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0